Back on track..

Jag borde egentligen gå och lägga mig nu men efter att ha varit hemma från jobbet och varit sjuk i några dagar har jag liksom vridit lite på dygnet. I morse blev jag väckt av att telefonen ringde tjugo i elva.. och sedan låg jag kvar i sängen en bra stund efter det. Dagen har varit ganska lugn och jag har spenderat mycket tid i soffan. Då gör man inte av med jättemycket energi. Nu är klockan 22.00 och jag ska upp kl 05.00 imorgon. Går jag och lägger mig nu innebär det sju timmars sömn vilket kanske är välbehövligt. Men jag tror tyvärr inte att jag kommer kunna somna och det absolut värsta jag vet är att ligga vaken och försöka sova. Nej, då är det bättre att vara uppe tills man blir så trött att man somnar av sig själv. 

Imorgon efter jobbet ska jag äntligen få håret klippt. det blev ju inget förra veckan eftersom jag fick punktering. Jag vet dock inte riktigt hur jag ska klippa mig. Är sugen på lite förändring och vill ha någon frisyr där mitt, annars platta hår, får lite volym. Jag tänkte fråga frisören om hon har några råd till mig. 

De senaste dagarna då jag har varit sjuk har jag känt en så enorm saknad efter min lilla mormor. Det närmar sig jul nu, närmare bestämt om exakt en månad, och detta blir min första jul som jag firar utan att hon är med. Det känns vemodigt och sorgligt. Hon har liksom alltid varit en stor del i vår familj och det kommer kännas som att något fattas. Jag ska försöka tänka att hon säkert har det bra där hon är nu och att hon kanske tittar ner på oss och önskar oss en god jul. 

Det känns en aning stressigt att det snart är jul. Jag har inte köpt en enda julklapp och jag vet hur fort tiden kommer gå. På jobbet kommer det inom de närmsta veckorna vara fullt upp med luciafirande, julpyssel och massa annat skoj. Nu är det ju dessutom snö ute så barnen kommer förmodligen vara ganska glada och pigga. Tur att det händer mycket roliga saker nu annars hade nog stressen tagit musten ur mig. 

Nu blir det en kopp te. Ha en go kväll!

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback