Lyckan, kärleken och meningen med livet..

Igår var jag och Hanna på bio och såg en fantastiskt bra film; Lyckan, kärleken och meningen med livet. Det var längesedan jag såg en film som fick mig att verkligen tänka till över mitt eget liv. Hur ska man leva för att må bra och känna sig nöjd med sin tillvaro? Vad krävs för att nå de drömmar och mål man har? Och  vad är det man prioriterar högst i sitt liv? Efter filmen fick jag mig verkligen en tankeställare och jag och Hanna hade även en riktigt givande diskussion om filmen och våra egna liv. Dags för lite förändring kanske?! (Lättare sagt en gjort, men med medvetenheten kan man ju i alla fall försöka).

I morse när jag åkte till träningen hade jag lite söndagsångest då jag tänkte på att det var dags att åka och jobba igen imorgon. Men sedan bestämde jag mig för att inte låta de tankarna förstöra min lediga söndag. Bättre att försöka njuta av dagen istället och inte slås ner av negativa tankar. Livet är för kort..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback