Fyra dagar ledigt!

Som förskollärare har man ju, till skillnad från övriga lärare, inget påsklov. Däremot har man ju lite långledigt i samband med påsken eftersom både långfredag och annandag påsk är röda dagar. Det känns skönt med fyra lediga dagar i rad, det har jag inte haft sedan i somras och det är verkligen välbehövligt kan jag lova!

Jag har inte så mycket planer för påsken, men på lördag blir det i alla fall Pippi på is i scandinavium och det ska bli kul. Framför allt eftersom Lina Göransson (min gamla träningskompis) spelar Pippi :)

Imorgon ska jag och syster åka till Blomsterlandet och köpa blommor till vår lilla trädgård. Jag tycker alltid det blir så fint på våren när alla gör i ordning och faktum är att jag själv tycker det är roligt att påta i trädgården, något som jag verkligen hatade för några år sedan. 

Idag har jag sprungit 3 km på tid. Efersom jag inte sprungit på två år pg.a. benhinneinflammation. Nu känns det däremot bättre och i och med att jag köpte nya löparskor för ett tag sedan har jag hopp om att jag ska kunna springa massor i sommar. dagens löpning kändes i alla fall bra och än så länge har jag inga känningar i benet. Nu ska jag mysa i soffan en stund och kanske att jag fuskar lite med mitt "inte äta godis på vardagar löfte", liksom för att fira att det är påskledigt. Vi får se..

So long.. Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback