Helg.. igen!

Efter en kort vecka på fyra arbetsdagar så var det helg igen. Imorse när jag vaknade kände jag bara ångest inför att åka till jobbet. Jag ville verkligen inte jobba utan jag ville bara vara ute och njuta av det fina vädret. Dagen på jobbet var helt okej men på eftermiddagen blev jag lite stressad då min mobil helt plötsligt stängde av sig. Och när jag skulle sätta på den igen stod det "ange puk-kod". Shit, tänkte jag eftersom jag inte hade någon aning om var den fanns och eftersom jag skulle åka direkt in till stan och träffa vänner efter jobbet och då var ganska beroende av mobil. Jag ringde i alla fall syrran som var hemma och hon försökte hjälpa mig men hittade den inte. Då ringde jag till kundtjänst men de fick tydligen inte lämnar ut sådant på telefon och han erbjöd sig att skicka den per vanlig post. Men sedan berättade han att den fanns på min senaste faktura så jag fick snällt ringa syrran och be henne leta upp den. Till slut löste sig i alla fall det. 

Efter jobbet stressade jag som ett as för att hinna med tåget från floda in till GBG. När jag, svettig och ofräch, väl sitter på perrongen och väntar på tåget säger de i högtalarna att tåget är inställt. Underbart, jag som redan är sen. Kände mig lagom otursdrabbad där ett tag, men jag bestämmer mig för att skynda hem och frächa upp mig lite, byta kläder, tvätta av mig och sminka mig lite mer. Sedan får jag skjuts av syrran ner till stationen och hinner med nästa tåg. 

Resten av kvällen spenderades på restaurang Hamngatan på After work med Felicia, Emelie och Sara. Riktigt mysigt. Det blev en tidig kväll och väl hemma såg jag och syrran klart på en film och nu är det sängen som gäller! Skönt med helg ändå!

Sara ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback