Låångfredag och Glad påsk!

Igår var det faktiskt en väldigt lång dag, dagen till ära. Jag och Elina vaknade kl 09.00 och gick då upp och käka frukost (äggmacka såklart nu när det är påsk :P) Sedan gjorde vi oss i ordning för att åka iväg och fixa lite saker. Första stoppet var IKEA kållered där vi inhandlade nya utemöbler till framsidan samt lite annat smått och gott som vi behövde till hemmet. Sedan åkte vi vidare till Allum där Elina köpte sin efterlängtade I-phone. Sist men inte minst stannade vi på Blomsterlandet och köpte massa fina blommor till vår uteplats.

När vi kom hem var klockan bara strax över två och vi (eller jag) satte igång med att plantera blommor (syrran var ju förstås tvungen att leka lite med sin I-phone). Krukor både på fram och baksidan samt lite blommir i rabatten. Dessutom satte jag upp de nya utemöblerna på framsidan och det blev såå fint. Sedan passade vi även på att plantera om Elinas stora gröna växt som står i vårt vardagsrum, den har liksom sett lite hängig ut på sistone. 

Sedan var det dags att göra sig i ordning lite för att dra in till stan och träffa Hanna. Det blev uteserveringspremiär så vi spenderade några timmar på Condeco, Avenyn genom att bara sitta och prata. mysigt var det. Sedan gick vi på Bio och såg "Red riding hood". En ny, rödluvaninspirerad film med Amanda Seyfried i huvudrollenn. Den var riktigt bra och spännande rakt igenom, verkligen att rekomendera! Det blev tolvtåget hem och sedan somnade jag ganska snabbt i min säng. Eftersoma jag fick så mycket gjort igår kändes dagen verkligen lång, men jag gillar sådana dagar för då känns det som att man har åstadkommit något nyttigt och då är det lite lättare att känna sig nöjd med sig själv. 

Idag är det påskafton och jag vaknade redan halv nio (?). Fick ett ryck och drog på mig löparskorna för en liten löprunda. Det var ganska tyst och lugnt ute och det var verkligen härligt att springa och samtidigt lyssna till fågelsång :). Nu har jag stretchat och ska snart gå ut och sätta mig i solen och äta frukost. Senare idag blir det Pippi på is i Scandinavium och ikväll ska jag träffa Hanna igen! Idag FÅR man äta godis. Det är ju både påskafton och lördag så jag tänker frossa!

Några bilder från gårdagen:

Uteplatsen:





Kväll på Avenyn:


Glad påsk! Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback