Tjuvstart på påsken, isträning och nya gardiner...

När man jobbar på förskola kan man inte missa de högtider som vi firar. Denna veckan har vi redan tjuvstartat med att fira påsk. I tisdags var det påsklunch (lite tidigt kan man tycka mend et beror på att det är påsklov nästa veckan och då är ju skolan som vi får vår mat från stängd), och då passade vi på att klä ut oss och ha lite påskdrama samt påsk-sångsamling med barnen. Barn är så härliga, några blev lite rädda för oss fröknar då vi såg ut som häxor, men de flesta av barnen var utklädda och tyckte det var hemkt roligt att se oss vuxna utklädda. 
Idag har vi påskpysslat med barnen, gjort kycklingar, påskliljor, påskägg och påskkort och de flesta barnen verkade tycka det var kul. Påsken ligger ju väldigt sent i år men ändå har jag flera gånger tänkt "Herregud, det är ju snart redan påsk". Tiden går verkligen fort!

Igår hade vi isträning igen. Efter 1,5 vecka uppehåll hinner man lyckligtvis inte tappa så mycket. Träningen gick riktigt bra och det var härligt att få dra på sig skridskorna igen. Nästa isträning blir på söndag :)

I veckan fick jag ett par gardiner av Malin på mitt jobb (tack Malin :)). Idag hade syrran varit och köpt en matchande duk så när jag kom hem passade jag på att lägga upp gardinerna och hänga upp dem. Köket fick sig verkligen ett lyft och det känns alltid lite kul med förändring. Idag har det varit soligt och fint igen, men tyvärr har jag inte varit ute någonting. Hoppas på bra väder imorgon också så att jag får njuta lite av våren!

Nu har jag och syrran precis ätit middag (falukorv i ugnen och hemmagjort potatismos, mums), och nu blir det en go dusch! Ha en bra kväll!

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback