Ullared och öppet hus.

Klockan 04.45 ringde min väckarklocka igår morse. Synd att jag hade gått och lagt mig alldeles för sent på fredagkvällen men det kändes ändå okej att gå upp ur sängen.. Det är liksom alltid lättare att ta sig upp ur sängen när man har något roligt att se fram emot och så var det ju denna morgonen. Klockan 05.40 skulle jag stå redo att bli upphämtad i Stenkullen av mina kollegor för att sedan dra vidare till Ullared. Efter ca: 1,5 timme gäspandes i bilen var vi framme. Parkeringen på Ullared var nästan tom och till en början var det lätt att ta sig fram inne i varuhuset. Jag har varit där en gång innan men det var längesedan så jag minns det knappt. Och trots att jag visste att det var stort blev jag nästan lite överväldigad av HUR stort det faktiskt var.

Efter ett par timmars shopping var det dags för en liten fika. Wienerbröd och juice. När vi sedan kom ner till varuhuset igen var det helt sjukt mycket folk där. Nu var det svårt att ta sig fram, men det hindrar väl inte en shopaholic som mig. Jag hade dock bestämt mig för att hålla i mina pengar så gott jag kunde så en del varor som jag hade lagt i korgen fick jag lägga tillbaka igen. Sedan åt vi lunch för att avsluta med ett sista shoppingpass. Efter lunchen var vi lite övertrötta tror jag men då blir det ju oftast bara lite roligare. När vi sedan åkte hem hade vi ganska många påsar i bagagen och även inne i bilen, men det var trevlig utflykt (men dyr..eller ja, billig.. fast ni fattar!).

Sedan åkte jag hem och bytte om en snabbis för att åka iväg på öppet hus (x2). Först en liten sväng hem till Magdalena som fyller 30 imorgon för att överlämna en present och blomma. Jag hann dock inte stanna så länge för sedan skulle jag hem till min barndomsvän Jenny som firade sin examen från chalmers. Så kvällen bjöd på god mat och trevligt sällskap, men jag var ganska trött så när jag äntligen kom hem tog det inte lång tid innan jag somnade i min underbart sköna säng. 

Idag har jag tränat i Kungälv och sedan har jag mest slappat i soffan. Rätt go dag men jag har lite söndagsångest och är lagom avundsjuk på alla som har påsklov. Denna veckan blir ju i alla fall lite kortare eftersom långfredagen är en röd dag så det ska nog bra. Hoppas ni haft en fin helg!

Sara ♥

Kommentarer
Postat av: c l a r a

dagens blogg på min blogg! anmäl dig gärna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback