feberfrossa och träsmak av soffan!

Nu har jag haft toppar av feberfrossa i två dygn och jag är så less på det. Soffan ger mig dessutom träsmak i baken och tv:n har slutat att vara min bästa vän. Dessutom har det varit riktigt svårt att få i mig något att äta (eller dricka) eftersom det gör så förbaskat ont när jag sväljer. Mina mandlar är som två stora puttekulor som bara ömmar och värker. Så med misstankar av halsfluss försökte jag ringa till vårdcentralen i Floda. Då gick en automatisk telefonsvarare på med en röst som sa något i stil med "Välkommen till Floda vårdcentral. just nu är det många som ringer så vi kan tyvärr inte placera dig i kö. Var vänlig ring senare". Sådär sju samtal senare gav jag upp. Det är verkligen skamligt att man inte ens kan få bli placerad i kö. Visst kan jag förstå att det är många som ringer men alla borde ju få en chans! 

Därför tänkte jag ställa klockan på sju imorgon bitti och om jag fortfarande har såhär ont så ringer jag och hoppas på att få en tid. Just nu har febern stigit också trots att jag proppat i mig två värktabletter nyligen. Till och med katten känns kall, han som alltid brukar kunna komma och värma mig. Nä jag tror det är dags att gå och lägga sig i sängen, den är ändå lite skönare än soffan och trots att jag sovit hur många timmar som helst idag så tror jag inte det blir några problem att sova några till. 

Hoppas ni mår bra! Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback