Rastlös

När man är hemma flera dagar i rad utan att göra något vettigt blir man hysteriskt rastlös. Inte för att jag har orkat göra någonting rent fysiskt men det är fortfarande lika uttråkande när tiden bara tickar långsamt och det inte visas något kul på TV. Och inte får man någon inspiration till att skriva blogg heller så ursäkta om inlägget blir rätt tråkigt. 

En annan sak som händer när man har för mycket tid i soffan är att alla tankar börjar mala i huvudet. Små problem känns större och saker och ting som man mer eller mindre förträngt liksom ploppar upp. Nä, jag gillar inte att ha för mycket tid till att tänka!

Jag märker dock att jag är på bättringsvägar nu och idag har jag varit helt feberfri trots att det fortfarande gör ont i halsen när jag sväljer. Jag hoppas att jag känner mig pigg och kan gå till jobbet på måndag. Då har jag i alla fall ätit penicillin i tre dagar så då är jag smittfri, frågan är bara om jag orkar. Imorgon tänkte jag försöka få lite gjort här hemma. Kanske ta tag i ca: en veckas disk och lägga i en tvätt. Får se om jag orkar ta ett svep med dammsugaren också, men man ska inte ha för höga förväntningar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback