"Jotack det är väl bra.. trött på den här snön bara!"...

...verkar ha blivit min standardfras när någon frågar hur det är. På något sätt fick jag upp förhoppningen om vår när det var plusgrader och tö i början av veckan, men jag var väl lite väl naiv som trodde att det skulle fortsätta åt det hållet. Det är ju trots allt bara januari. Idag var det dock en fantastisk vacker januaridag! 

Lyckades ta ett foto som faktiskt blev helt okej med min mobilkamera:


Satt och läste lite nyheter på aftonbladet.se. Det är INTE roligt att läsa om allt som händer i världen. Översvämningar, jordbävningar, mord, självmord, våldtäkter osv.. ja listan kan göras lång och det skrämmer mig. Naturkatastrofer kan vi ju tyvärr inte göra så mycket åt, men alla mänskliga gärningar som skadar och dödar människors liv är för mig ofattbara. Visst att man kan bli arg och förbannad på andra människor och tänka tanken att det hade varit enklare utan dem. Men att gå så långt som att döda någon?! Var någonstans på vägen förlorar man vettet då? Och var finns respekten för andra, men också för sig själv?? Självklart kan man inte gilla alla, men respektera alla, det kan man faktiskt göra om man anstränger sig lite. 

Ikväll blir det träning som vanligt, och jag hoppas på en bra en så att jag kan känna mig ännu mer taggad inför helgens tävling!

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback