Har jag sagt att jag älskar sommaren??

Helgen som var var helt underbar. I fredags var jag på grillfest/inflyttningsfest hos Cami och Jonas. Det var rätt lugnt men riktigt nice. Men att äta grillmat med sked är kanske inte det lättaste ;)

I lördags kväll var jag hos Johanna i Askim. varma mackor, choklate chip cookies, promenad till havet spel och massa skratt. Hur mysigt som helst verkligen, och ett gött gäng!

I söndags var jag i gilead och sedan drog vi ut till Hönö där just nu Hönökonferensen pågår. För er som inte vet vad det är så är det en konferens med möten, konserter och lite allt möjligt som missionskyrkan ute på Hönö arrangerar varje år. Jag brukar åka dit för det är verkligen underbar stämning och man träffar alltid någon man känner.
Jag kan inte direkt påstå att jag är den mest aktiva kyrkobesökaren och det där med tro och gud har inte alltid känts som en självklarhet för mig. har väldigt många vänner i kyrkan och visst påverkas man mycket av dem men samtidigt är det så svårt att tro på något som ibland känns så långt bort. Det fanns en tid (strax efter min konfirmation) då jag gick till kyrkan varje söndag och försökte bygga upp min tro. Men jag blev nog aldrig riktigt övertygad vilket gjorde  att jag gled ifrån kyrkan mer och mer. Det senaste har jag mest varit med och sjungit vilket jag verkligen älskar men jag frågar mig ibland om det är fel anledning till att gå dit?!. Många av mina kristna vänner verka vara så övertygade när de säger att de vet att gud finns där och tar hand om dem. Det hade varit så lätt om jag också visste det och jag vill ju gärna tro att det är sant, men det är ju så svårt. För vissa verkar det vara så enkelt. När man dessutom är på en plats (som t.ex. Hönökonferensen) där typ alla är kristna kan man ju undra vad det är som hindrar mig från att tro när alla dessa människor gör det!?
Träffade hur som helst massa goa människor och det blev beachwolleyboll och bad, möte samt glass i hamnen. Så härlig dag och helg.

Måndag morgon gick jag upp 05.00 eftersom jag började jobba klockan 06.00. Det blev inte många timmars sömn den natten, men det var det värt. Skulle träffa Johanna (mfl) efter jobbet men var först tvungen att ta en powernap. Det slutade med att vi åkte ut till Hönö även på måndagen. kebab, beachwolley, sol och bad. Sedan glass och möte på kvällen. Återigen en go dag men när jag körde hem var jag verkligen totalt slut. Tur att jag hade sovmorgon på tisdagen. 

Igår och idag har det varit fint väder. I tisdags efter jobbet åkte jag och Anna till Allum. Jag inhandlade ett par nya löparbyxor som jag senare på kvällen invigde genom att ta min vanliga runda på ca: 5 km. härligt. Idag har jag också jobbat och när jag kom hem gick jag ut och sprang för att sedan avsluta kvällen framför tv:n. Känner mig sådär duktig när jag varit ute och sprungit och trots att jag var hur trött som helst kände jag mig faktiskt en aning piggare efteråt. skönt!

Nu ska jag strax sova men först kommer några bilder från en ljuvlig helg!!







Sara ♥

Kommentarer
Postat av: Felicia

Det där med tro är inte lätt för någon... Säger man att det är det vill man nog antingen hålla upp en fasad eller så vågar man inte riktigt rannsaka sejsjälv och ställa dom svåra frågorna. Några av dom mest övertygade kristna vänner jag har är även dom som tampas mest med sin tro.

Men en del har gåvan att kunna tro no matter what, men dom inte är så många ibland oss. Jag funderar ofta, tvivlar och kan va arg på Gud för att han inte visar sej tydligare, men tror och hoppas ändå att den tro jag har räcker och är sann.



Och att gå till kyrkan för att man älskar att sjunga och för att man gillar gemenskapen tycker jag är en jättebra anledning till att gå dit.



Blev en uppsats.

Kram!

2011-07-09 @ 14:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback