Mönster

Det är så lätt att man fastnar i olika mönster i sitt liv. Det kan t.ex. vara rutiner som man har och som man genomför om och om igen varje dag eftersom det funkar bra. Och då behöver det verkligen inte vara något negativt. Men ibland kan man behöva bryta vissa mönster som verkligen inte är bra för en. T.ex. negativa tankar som mal på i huvudet, eller dåliga vanor som man lagt till med. Själv jobbar jag ganska medvetet just nu för att bryta några av mina negativa mönster och jag har insett mer och mer att det faktiskt fungerar om man är positiv och konsekvent.
Pratade lite med en kompis om detta häromdagen och konstaterade att det är svårt att bryta mönster, men att det faktiskt går!

Vi pratade också om det där med roller. Att det kan vara svårt att bryta en roll som man (frivilligt eller ofrivilligt) blivit tilldelad. Ibland kanske det är så att man fått en viss roll för att människor bildat en felaktig uppfattning om vem man är. Men ibland kan det ju faktiskt vara så att man var på ett visst sätt tidigare men att man (kanske genom att bryta sina egna mönster) förändrats och utvecklats under åren och på så sätt känner sig redo för att ta en helt annan roll.

Ibland villl jag bara skrika till människor att jag faktiskt inte är den som jag en gång var. Är trött på att bli behandlad på ett visst sätt för att folk tror att de känner mig. Därför gillar jag att lära känna nytt folk. Då kan man liksom visa vem man verkligen är här och nu. Men sjävklart uppskattar jag även mina gamla vänner. Mina äkta vänner som sett mig utvecklats och ser mig för den jag verkligen är idag, och som fortfarande tycker om mig trots allt!



Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback