Det löser sig, det gör det alltid...

Ni vet den låten med Timbuktu.. Den brukar jag och Hanna alltid sjunga på när vi känner att allt inte riktigt går vår väg. I morse när jag vaknade kände jag vemod till att överhuvudtaget lämna sängen och att det såg kallt och mulet ut gjorde ju inte direkt saken bättre. Tog mig i alla fall till jobbet där jag genast blev på bättre humör eftersom vi skulle ha midsommarfirande med barnen. Vi började med att klä midsommarstången (eller julgranen som jag sa flera gånger) och sedan kom lite föräldrar och syskon och var med oss och dansade. Vi avslutade med fika i solen(!).

Mitt stora orosmoment under dagen har dock varit att jag skulle få fira midsommar ensam. Alla mina vänner verkade upptagna på annat håll och eftersom jag var ute i så dålig tid (vilket jag verkligen får skylla mig själv för) så började jag förbereda mig på att sitta ensam hemma framför tv:n. Kändes lite deppigt om jag ska vara ärlig och därför blev jag extra glad när Johanna ringde och frågade om jag ville hänga med till Alingsås och fira midsommar med ett stort gäng. "JAA!" Nästan skrek jag i luren och sedan kändes det som att min dag blev ungefär hundra gånger bättre. Ser fram emot morgondagen mycket :)

När jag slutade jobbet åkte jag hem till farmor en stund. Satt och tjötade med farmor, min farbror Dan, mina kusiner Moa och Clara samt min syster Alicia. Mysig stynd faktiskt och Farmor fick en burk av min hemmagjorda rabarbermarmelad vilket jag tror hon uppskattade. Sedan åkte jag och Alicia och köpte pizza och så hämtade vi upp Jonna för att tillsist åka hem till mig och mysa. Vi käkade och spelade Bhonanza och hade en go kväll. Tack tjejer 

Nu ska jag mysa lite med mina katter och sedan blir det sängen. Funderar på vad jag ska ha på mig för kläder imorgon..? Jaja.. det löser sig, det gör det alltid!! :)

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback