En helg med kalasande!

I fredags fyllde jag år.. igen. 26 denna gången och inte mycket visare för det. Däremot har jag bestämt mig för att börja tänka mer positivt på saker och ting, försöka njuta av tillvaron istället för att stressa framåt.. tiden går ju ändå så himla fort. 

Min födelsedag började sådär men slutade bra. Jag vaknade med huvudvärk och kände mig febrig. Att klockan var fem när klockan ringde gjorde kanske inte saken så mycket bättre. Men jag gick upp och gjorde mig i ordning för jobb i allafall. Fick även en present av Elina innan jag åkte (en berlock till mitt Thomas Szabo-armband) :). Klockan sex började och dagen var riktigt lugn. Fyra vuxna och fyra barn :)
Jag fick gå lite tidigare och då åkte jag och handlade för att sedan börja fixa iordning lite inför kvällen. Jag hade ju bjudit hit lite vänner på mat och tårta. Men hjärnan fungerar inte klockrent när man har feber så allt tog väldigt lång tid. Vid fyra kom Hanna och hjälpte mig och tack vare henne och några alvedon så lyckades allt bli färdigt i tid. Vid sju kom gästerna och kvällen blev verkligen supermysig. Tack vänner!!

Här kommer några bilder :)







I lördags vaknade jag av solen vid elva. Jag gick ut och la mig på altanetn och solade i drygt en timme och sedan gjorde jag mig i ordning för att åka iväg på kalas. Det var min kollega Maggan som fyllde fyrtio och som skulle ha öppet hus. Mycket trevligt. Sedan åkte jag in till stan för att träffa Hanna och köpa födelsedagspresent till Emanuel som skulle ha 25-årsfest på kvällen. Det blev även lite shopping till mig själv :) Födelsedagsfesten var rolig och när jag väl var hemma vid halv två tiden somnade jag gott. 

I morse vaknade jag av att jag vaar heltäppt i näsan. Upp och snyta sig och sedan ut och njuta av solen. Jag åt frukost och solade och tog en riktigt lugn morgon. Sedan hade Johanna frågat om jag ville hänga med till Gilead (en kyrka vid redbergsplatsen) på gudstjänst så jag åkte dit. Det var sjukt varmt inne i kyrkan men det var faktiskt väldigt mysigt. Sedan åkte jag hem till mamma och pappa eftersom det skulle var släktkalas för min lillebror som fyller arton nästa vecka. Vi fick smörgåstårta och vanlig tårta och senare på kvällen spelade jag badminton med mina småkusiner. kul kul :)

Som sagt, helgen har inneburit mycket kalasande, vilket är kul med också lite tröttsamt. Det är såå skönt att jag är ledig imorgon också. Synd bara att det ska regna....

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback