Sjung om studentens lyckliga dar...

Kan knappt fatta att det var sju år sedan jag själv tog studenten. Sju år sedan!!! Tiden går alldeles för fort och man kan ju verkligen fråga sig vad man gjort under dessa år. Okej, jag har pluggat till lärare och börjat jobba som förskollärare. Jag har flyttat hemifrån. Jag har bytt bil fem gånger. Jag har spenderat oändligt många timmar i ishallen och tränat. Jag har dejtat några killar och skaffat massa nya vänner. Men samtidigt kan det ibland kännas som att jag står och trampar på samma ställe! 

Idag har jag uppvaktat studenter. Direkt efter jobbet åkte jag till Lerum för att titta på utspringet. Jag hängde lite blommor om halsen på Louise, Viktoria och Oscar och njöt sedan av att se alla glada ungdomar springa runt och sjunga och skrika. På skolgården träffade jag även Nikolina och Madeleine och eftersom det var en ganska lång paus mellan utspringet och själva studentkalasen så gick vi hem till Nikolina en stund och tittade på hennes två dygn gamla kattungar. Så otroligt söta! Sedan åkte jag en liten runda för att fortsätta med uppvaktningarna. Först Matilda i Lerum, sedan Mathias och Sara i Gråbo och sist, men absolut inte minst, Sofia i Ytterstad. Alla var så fina och glada och trots en hel del stress under dagen har det verkligen varit roligt.

Här kommer lite bilder på studenterna:






Och så en bild på Molly med sina kattungar:



Nu ska jag gå och lägga mig och imorgon ska jag njuta av att vara LEDIG!!!

God natt! Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback