Creepy...

Jag har ganska många rädslor. En av dem är att gå hem ensam i mörkret eftersom man ofta läser om våldtäkter och rån osv. Igår när jag kom hem (eller snarare i natt kl 02.00) mötte jag en man precis utanför min dörr. Först sa han hej och jag är ju inte den som är den så jag hälsade också. Sedan frågade han vad jag skulle göra och jag svarade att jag skulle sova (vad trodde han egentligen, mitt i natten?). Då frågade han om han fick följa med mig in i lägenheten och när jag sa nej gjorda han flera försök att övertala mig. Då steg min puls en aning. Men jag lyckades få fram mina nycklar och smita in i lägenheten och låsa dörren ganska snabbt, samtidigt som jag bad honom att gå därifrån. Men några minuter senare stod han utanför mitt köksfönster och kikade in. och där stod han i ungefär tio minuter tills jag öppnade dörren och hotade med att ringa polisen om han inte gick därifrån. Jag har nog aldrig varit så rädd och känt mig så ensam. Jag hämtade kökskniven och la den under min säng, ifall att.. kändes lite bättre men jag kunde ju inte direkt slappna av den natten så många timmars sömn blev det inte!

Idag har jag varit i ishallen. Först träning i Lerum och sedan funktionär på SKF-trofén i mölndal. Det var roligt att se några av Sveriges bästa åkare tävla och några åkte faktiskt riktigt bra. Kände att jag blev lite mer taggad inför skate copenhagen som jag ska tävla nästa vecka. Nu hoppas jag bara att min nacke ska sluta göra ont för jag känner mig fortfarande stel och öm i nacken sedan i torsdags. Om 45 minuter är det dags för dagens andra träningspass så nu ska jag äta lite.

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback