Konfirmationsgudstjänster, nysådd gräsmatta och Gustav den tredjes liv

Ja, denna helgen har verkligen bjudit på mycket. I fredags fick jag förfrågan om att vara med och sjunga på konfirmationsgudstjänsterna under helgen eftersom det fattades folk. Jag har ju varit med förr även om jag sällan går till kyrkan nu för tiden. Men klart man ställer upp och trots att det var längesedan och trots att jag haft ont i halsen och hostat en hel del under helgen kändes det faktiskt väldigt bra. Låtarna kunde jag sedan innan så det fick bli ett snabbrep innan och sedan gällde det. Två gudstjänster på lördagen och en på söndagen. Alla likadana eftersom det var såpass många konfirmander. 

På lördag kväll åkte jag in till göteborg där jag mötte upp mina kollegor. Vi skulle gå på konsert/trerätters middag i rikssalen vid kronhusbodarna där temat för kvällen var historien kring Gustav den tredjes liv. Jag har alltid tyckt det varit ganska intressant med historia, och att kombinera det med middag, teaterinslag samt berättande visor av sångaren Stefan Andersson resulterade i en lyckad kväll. För er som inte vet vem Stefan andersson är så kan jag berätta att jag inte heller gjorde det. Men om ni söker på t.ex. spotify och lyssnar på låten "the moon" så lär ni känna igen honom. Riktigt duktig musiker med skön röst. Det var helt klart en annorlunda kväll men jag gillade det. Och dessutom testade jag på att äta surkål för första gången i mitt liv. Ganska gott faktiskt. 

Söndagen inleddes som sagt med en konfirmationsgudstjänst och sedan åkte jag hem och sådde nytt gräs på vår baksida. Det är så bra när man är hyresgäst. Jag gick bara ut och pratade med en kvinna som jobbade på Förbo och som höll på med trädgårdsarbete i området och berättade för henne om vår förfärliga gräsmatta. Och sedan frågade jag lite snällt om man kunde få gräsfrön och jord från Förbo. Dagen efter låg det tre säckar jord på vår framsida samt en påse med gräsfrön och en utskriven beskrivning på hur man gjorde i brevlådan. Smidigt när saker och ting går så fort. Sedan åkte jag till Rusta och köpte en ny trädgårdsslang för att kunna vattna varje dag. Hemligheten ligger tydligen i att vattna, vattna och vattna..

Helgen var fullspäckad och gick oförskämt fort.. nu har ju dessutom hela måndagen gått också men den var inte lika händelserik så den tänker jag inte skriva om...

God natt!!  Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback