Möhippa och annat skoj

I fredags efter jobbet var det dags att ha möhippa för Karin som ska gifta sig! Jag var rätt seg när vi skulle åka men piggnade allt till under kvällen. På bussen från Gråbo in till stan fick Karin byta om och bli sminkad. Alla som var med hade rött läppstift och även Karin var tvungen att ha detta (något som hon avskyr). Vi startade kvällen på "lilla tavernan", en grekisk restaurang i Linné. Där sjöng vi en fin sång för Karin och så fick hon lite presenter och så åt vi såklart. Därefter var det dags att dra sig ner mot stan och på vägen hade Karin en del uppdrag att utföra, som hon för övrigt klarade galant. Efter varje uppdrag fick hon en bokstav och när uppdragen var slutförda skulle hon bilda ett ord av alla bokstäver. Ordet blev Gretas vilket också var nattklubben som vi skulle gå till. Där blev det lite drinkar och sedan dansade vi natten lång. Jag blev dessutom överlycklig när jag träffade Alicia där. Det gjorde bara kvällen ännu bättre! Vid halv fyra tog vi en taxi hem till Rååse i Gråbo där vi tillsist (efter lite nattamat och tjöt) somnade vid femtiden. 

Jag vaknade ganska tidigt på lördagen och kunde inte sova.. låg vaken i några timmar och lyssnade på ett gnagande marsvin. Somnade väl om några gånger, men det kändes verkligen inte som om jag sov någon längre sammanhängande stund. Vid 11 åkte jag hem och sedan åkte jag och Emelie ut till Felicia på Öijared för lite fika och mysprat. Det är så härligt att bara umgås lite och få vara sig själv. Sedan åkte jag till Hanna i Hammarkullen och vi gick ner till Hammarkullekarnevalen en stund. Jag frös och var nog ganska gnällig (får väl skylla på brist av sömn och lite annat). Efter ett tag gick vi i alla fall hem till Hanna och värmde upp oss lite. Jag fick låna den elektriska värmefilten.. nice!! Sedan spelade vi Bonanza och käkade chips och godis. Bra avslut på en regnig dag :)

I morse ringde klockan 07.30 och jag var faktiskt piggare än jag trodde vid den tiden. Åkte till kungälv och tränade och sedan åkte jag och hämtade pappa för att åka och handla en spindelled till min bil som han sedan så snällt bytte. Tack pappa!! Sedan kom jag hem och satte mig i soffan och här har jag suttit sedan klockan 16 och somnat lite till och från, tittat på tv och ätit massa godis och chips. Nu ska jag sova.. känner att jag fortfarande har lite sömn att ta igen! Imorgon blir det jobb igen och denna veckan ska det bli fint väder :)

Men först kommer några bilder från i fredags:



Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback