Sunday morning..

Segare än såhär kan man väl inte bli? Men riktigt skönt med sovmorgon och slappistid i soffan. Jag vet att det var ett tag sedan jag bloggade nu.. (skrev faktiskt ett inlägg i onsdags men det försvann(?)). Nåväl, denna veckan har det varit fullt upp som vanligt. Det är fortfarande mycket på jobbet eftersom jag fortfarande håller på med mina utvecklingssamtal samt att vi har många barn och mycket aktiviteter inplanerade. Bland annat så anordnade vi Tallkotteloppet i torsdags (då vi även firade förskolans dag). Barnen sprang och sedan var det fika tillsammans med föräldrar och syskon. kul :)

Trots mycket på jobbet har jag även hunnit med en del annat denna veckan också. I tisdags var jag t.ex. och besiktade min bil som tyvärr inte gick igenom. En tvåa på utsliten spindelled, höger fram. Suck, men som tur var ganska lätt fixat och min snälla pappa har lovat att hjälpa mig med det. 

I tisdags hann jag även med att prova på något som jag aldrig gjort förrut. Nämligen koka rabarbermarmelad av rabarber som jag fick av min snälla kollega Malin. Det gick väl helt okej och trots att jag lyckades få igång brandlarmet en gång så blev faktiskt marmeladen jättegod. Jag är stolt och kan lägga till det till mina vuxenpoäng!

I fredags efter jobbet åkte jag in till Liseberg för träffa Johanna och att stå och trängas på Liseberg med sådär 18.000 andra människor. Veronica Maggio konsert på stora scenen och jag ville liksom inte missa trots att jag egentligen inte är något jättestort fan av henne. Men konserten var bra och jag hade en trevlig kväll. Tog tåget hem tillsammans med Alicia och Jonna. 

Lördag morgon blev tidig då jag skulle vara tidigt inne i stan för att hjälpa till på Göteborgsvarvet. Hämtade upp Nikolina på vägen och sedan stod vi och delade ut nummerlappar och th-sirts i Volvodisken. Faktiskt ganska kul. Efteråt åkte jag till kungälv och tränade på is för att sedan åka till Liseberg tillsammans med konståkningsgängt. Det blev femkamp och lite spel. Jag kom tvåa på femkampen och vann dessutom på plopphjulet :) Sedan åkte vi hem till Elin där vi käka pizza och spelade spel resten av kvällen. Lång, men rolig dag må jag säga.

Idag blir det lite fix här hemma och sedan träning.. Sedan var ju denna helgen slut.. 

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback