Joshua Radin, Ullared och myssöndag!

Har varit förkyld halva veckan, men jag låter mig ju inte stoppas av det när det händer massa roliga saker runtomkring. I fredags var jag nära på att sjuksrkiva mig från jobbet, men ångrade mig när jag vaknade. Så sjuk var jag faktiskt inte och jag får alltid så dåligt samvete när jag är hemma från jobbet oavsett anledning. Så jag jobbade och det gick helt okej och sedan på kvällen åkte jag in till stan för att gå på konsert med Joshua Radin. Det var på Brewhouse vilket gjorde att konserten inte var megastor. Men det var skön stämning och en riktigt grym konsert. Han är verkligen bra och för er som inte lyssnat på honom så kan jag bara tipsa er om att gå in på spotify och göra det. Ni kommer inte bli besvikna! När konserten var slut var jag dock så slut att jag knappt orkade ta mig hela vägen hem. Men väl hemma somnade jag snabbt. Tyvärr fick jag inte sova så bra tack vare två katter som bara ville störa mig. Suck.

Klockan 05.00 ringde min klocka i lördags och då var det bara att pallra sig upp. Vi skulle nämligen åka till Ullared jag och mina kollegor och eftersom de alltid vill vara där när det öppnar klockan sju så hade jag liksom inget val till sovmorgon. Sov dock lite i bilen på väg ner och väl framme käkade vi frukost i bilen för att sedan inta kundvagnarna. Det var sjukt mycket folk där och man kunde knappt komma fram med sina kundvagnar. Men skam den som ger sig. Jag gick mest tillsammans med min Kollega Kristina och vi fick oss många goa skratt under dagen. Härligt när man kan ha roligt även utanför jobbet. Innan vi skulle åka hem var nog alla lite trötta och humorn var riktigt låg. Men jag älskar ju att vara lite flummig ibland så det gjorde verkligen ingenting. Jag handlade ganska mycket fast mest sådant som jag faktiskt verkligen behövde och som jag hade skrivit upp på min lilla inköpslista t.ex. en kökslampa, en ytterkruka, värmeljus, vantar osv. Köpte även en onepiece :)

Lördagskvällen spenderades ensam framför tv:n tittandes på California man (en gammal komedi från 1992!) och smaskandes på chips. 

Imorse vaknade jag av mig själv klockan nio. Trodde verkligen att jag skulle sova längre med tanke på gårdagens äventyr, men jag var ganska pigg. Klockan tio åkte jag hem till Helena som är hemma denna helgen från paris. Vi, tillsammans med Emelie käkade god frukost och satt och tjötade om allt och inget. Så mysigt!

Sedan åkte jag hem till pappa och fick hjälp (eller han gjorde väl i princip hela jobbet) att bygga om en skohylla så att den skulle passa i min tvättstuga. Tack pappa!!! Nu sitter jag här i soffan igen, riktigt snörvlig och en aning frusen. Funderar på om jag skulle åka till ishallen och träna en liten stund ikväll eftersom jag har tävling nästa helg. Fast å andra sidan kanske det bästa är att vara hemma och kurera så att jag är riktigt frisk till tävlingen.. svårt val tycker jag!!!

Här kommer i allafall en bild från konserten. Jag tycker bilden blev bra och jag gillar min kamera trots att det inte är en systemkamera!! :)
Joshua Radin:


Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback