Dagens ris och dagens ros!

Dagens ris går till personer som tycker det är okej att bara köra över alla andra och köra sitt eget race. Varför tycker vissa att det är så roligt att lyfta sig själva genom att trycka ner alla andra i skorna?

Dagens ros och även dagens solskenshistoria är tagen från affären då jag var och handlade förut: En mamma med sina två barn (ca: tre och fem år gamla) kommer in i affären och barnen springer fram till de små barn-kundvagnarna och tar varsin. Bara några sekunder senare kommer en annan mamma med två små barn (något yngre, ca: fyra och två år gamla) varpå även hennes barn springer fram och ska ta varsin kundvagn. Problemet är bara att det endast finns en kundvagn kvar. fyraåringen får tag i den först och lillasyster blir helt hysterisk och ställer sig och börjar srkika och gråta eftersom hon blev utan. Medan mamman står och försöker lösa situationen kommer ett av de första barnen (femåringen) tillbaka och säger "Ni kan få den här" samtidigt som hon håller fram kundvagnen. Femåringens mamma står inne i affären och ropar på henne att komma och hon ropar tillbaka "Jag kommer, jag ville bara lämna kundvagnen till den lilla söta flickan". Jag blev så glad inombords när jag såg detta och tänkte att än finns det hopp för mänskligheten och framtiden! underbart :)

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback