Livet är ett pussel

Nu har höstterminen dragit igång på allvar och jag känner att mina dagar fylls ganska snabbt med saker att göra. jobb, träning, träffa kompisar, äta och sova. Och allt ska liksom gå ihop. Man ska hitta en balans som gör att pusselbitarna får plats inom ramen för spretar det för mycket blir det till slut bara kaos. Jag är ganska bra på att organisera mig, men jag är dålig på att planera in något av det viktigaste, nämligen tiden för mig själv. Men jag har märkt mer och mer att den tiden verkligen behövs och oavsett om jag planerar in den eller inte så infinner den sig iallafall. Skillnaden är bara att den infinner sig när jag egentligen inte har tid för den, som t.ex. sent på kvällarna när jag verkligen behöver sova. Idag är det onsdag och om jag tittar i min kalender så ser jag att jag är ganska så uppbokad fram till nästa helg utan att egentligen veta hur det gick till. Jag klagar egentligen inte, för jag trivs med att ha mycket saker att göra, men man kan väl ändå få önska att dygnet hade fler timmar och att veckan hade fler dagar?! Just a wish! 

Nu tänkte jag gå och lägga mig så att jag är utvilad imorgon. Inte för att det händer något speciellt, men det hade varit skönt att slippa känna sig så trött på jobbet för en gång skull! :)

God natt! Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback