Dan före dan...

Så var den här igen. Dan före dan,, den 23 december, förväntningarnas dag! Åtminstone var det så när jag var liten. Man var så upprymd att man aldrig kunde somna samtidigt som det var det enda man ville för att julen skulle komma snabbare. Nu för tiden är jag mest glad över att får några dagar ledigt och kunna ta det lugnt och vila upp mig. Det är inte det att jag inte gillar julen, tvärtom, jag gillar den mycket, men förväntningarna och pirret i magen finns ju liksom inte kvar längre. 
 
 
 
Jag gillar dock känslan av att allt är färdigfixat och att man bara kan vakna på julafton utan en massa saker att göra. Jag har slagit in alla julklappar och förberett min del av maten till julbordet. Har till och med fixat naglarna i julrött och guld :) 
 
 
 
Jag hoppas att morgondagen blir en dag fylld kärlek och go gemenskap. Har ganska höga förväntningar faktiskt och för första julen på många år är hela vår familj samlad. Alla mina syskon brukar inte alltid vara med så det ska bli roligt att få fira med dem. Dessutom finns ju älskade lilla Alice nu så det lär ju bli en del bebisgos. även hennes kusin Emilia som bara är några månader yngre kommer vara med så det blir nog mysigt. 
 
 
 
Några här hemma som verkar exalterade över julen (eller åtminstone paketsnörena) är Elvis och Costello, mina gosiga katter. Ikväll har de dock varit hopplöst rastlösa och bara sprungit runt och bråkat med varandra. Olikt dem, men kanske har de också julkänsor ;). 
 
 
 
Nu är det dags att sova, är så galet trött efter två nästan sömnlösa nätter och en hektisk helg så det ska bli välkommet med sovmorgon imorgon! Faktum är att jag känner mig helt slut efter denna hösten. Det har hänt mycket och varit en väldigt intensiv höst så ledigheten är också mer än välkommen!! 
 
 
 
En bild på min fina gran, mina paket och min nyfikna katt: 
 
 
God jul! 
 
Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback