Sjuk!

Jag är glad att jag inte är sjuk oftare. Låg däckad i soffan hela dagen igår med huvudvärk, halsont och rejäl muskelvärk och idag har jag levt på Ipren och alvedon. Jag klarar inte av att ligga ensam för länge med mina tankar. Framför allt inte när jag redan haft en jobbig vecka med mycket ångest. Vanligtvis när jag mår såhär gör jag allt för att inte känna eller tänka.. Försöker fokusera på helt andra saker liksom. Men när jag är sjuk och orkeslös går det inte alls. 

Därför fick det räcka med en dag och sedan tvingade jag iväg mig till jobbet idag. Kanske inte det bästa ur fysisk hälsosynpunkt, men absolut det bästa för mitt psykiska mående. Jag gillar mitt jobb och barnen ger mig så mycket glädje varje dag att det är värt att gå dit! Jag kan ofta tycka det är jobbigt att träffa andra människor, eller umgås med vänner när jag mår såhär, men att gå till jobbet går ganska bra. Barnen ställer inga jobbiga frågor, och man lever i nuet på ett annat sätt. Dessutom går man in i sin yrkesroll vilket på ett sätt blir ett legitimt sätt att hålla upp en fasad eller sätta på sig en mask. 

Efter jobbet idag var jag helt slut. Åkte hem och bäddade ner mig i soffan. Och ska snart förflytta mig till sängen. Jag känner ändå att huvudvärken och halsontet har minskat en aning så jag hoppas på att jag känner mig piggare imorgon. Men en rejäl natts sömn borde göra susen. Jag hoppas bara att jag kan somna vilket ju brukar vara mitt ständiga problem. I natt drömde jag att det var fullt med svarta larver i min säng och att jag låg alldeles förlamad och inte kunde fly från dem. Fruktansvärt obehaglig dröm faktiskt! 
Så önska mig lycka till med att somna ;) 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback