Tvivel...

Vill bara skrika rakt ut!! Känns som att jag håller på att falla tillbaka. Har kämpat och känt mig gladare och piggare i några veckor nu. Det har gått ganska bra. Men så kommer den där förbannade ångesten ändå tillbaka. Jag orkar inte!! Visst att det är en process och att det kommer att bli bra någon gång. Men jag orkar inte! Har känt mig så ledsen några dagar nu, och försöker hela tiden peppa mig själv, kämpa på osv. Men så faller jag ändå! Vill bara gråta och skrika för det gör så ont att känna såhär! 

Ber till Gud varje dag om helande i min själ och jag har många vänner som ber för mig. Försöker intala mig själv att Gud har en plan för mig, att han älskar mig och att han har läget under kontroll. Men just nu känns det inte som en tröst. Jag kan inte vila i det för jag känner ingen tröst eller frid över huvudtaget. Jag känner bara oro och ångest. Jag vet nog innerst inne att Gud finns, och det är nästan det som gör mest ont. Har sett och hört vänner berätta om mirakel och helande allt för många gånger för att inte tro att han finns. Men tvivlar så otroligt på om han verkligen kan hjälpa mig?! Eller om han vill.. Skäms över att jag tänker så, men jag har bett otaliga böner och ändå faller jag tillbaka gång på gång! Kanske är det jag som gör något fel, ber på fel sätt eller inte har tillräckligt med tro för det. Men jag gör ju allt jag förmår och orkar. Och snart orkar jag inte längre.. 

Tacksam för böner och tankar! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback