26 januari

26 januari. En ganska vanlig dag för de flesta, någon kanske fyller år eller firar bröllopsdag men för mig för den innebär den en stor påminnelse om min lilla mormor. Det är idag fyra år sedan hon lämnade livet här på jorden och hamnade i himmelen. Jag saknar henne så otroligt mycket, men tanken på att vi kommer att träffas igen gör det hela lite mer uthärdligt. Min mormor var starkt troende och hon har på många sätt varit en förebild för mig. Under tiden hon levde pratade vi väldigt sällan om den kristna tron, men jag har insett såhär i efterhand att hennes inställning till livet och hennes liv tillsammans med gud faktiskt inspirerat mig mer än jag tror. Hennes övertygelse om att gud finns och gör allt gott för oss har liksom smittat av sig en aning. Jag önskar att jag en dag får ha lika stark tro som min älskade mormor hade.

Jag hoppas att hon en dag ska titta ner på mig från himlen och känna sig stolt. Att hon ska förstå att hon faktiskt påverkade mig mer än hon gjorde och att hon ska förstå hur mycket jag faktiskt älskade henne.




Sara ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback