Nytt år!

Jahopp. Då var det 2014, och jag har inte bloggat på ytterligare ett halvår. Men men, kände ändå för att göra ett litet inlägg. 2013 har varit ett bra år på väldigt många sätt. Det har också varit ett jobbigt år på många sätt. Året började med en ganska mörk vår. Jag var lite deppig och tyckte att livet var ganska tungt. Samtidigt tog jag ändå tag i det och förändrade många saker. Jag mådde långsamt bättre och kände mig mer och mer sugen på allt vad livet hade att innebära. Mycket av det var inte bara min förtjänst. Det hade aldrig gått utan mina underbara vänner och framför allt inte utan min fina vän Anna och hennes familj.

I mars 2013 tävlade jag (troligtvis) min sista konståkningstävling då jag hade bestämt mig för att sluta med sporten som jag ägnat 24 år av mitt liv till. Kändes väldigt konstigt och tomt i början men jag vande mig vid det också. Man hade ju helt plötsligt tid till annat. Kommer alltid att sakna konståkningen men beslutet att sluta kändes ändå rätt. (och egentligen har jag ju inte slutat helt då jag faktiskt försöker träna en gång i veckan numera, bara för skojs skull). En av vårens höjdpunkter var att åka till London på Colour conference. Det var verkligen en helt fantastisk upplevelse och dessutom lärde jag känna Malin som numera blivit en av mina bästa vänner. Under slutet av våren lärde jag även känna två goa tjejer, Ida och Louise som tillsammans med mina redan befintliga vänner gjorde sommaren 2013 till den bästa sommaren hittills i mitt liv. Alla grillkvällar, badstrandsdagar, partyn och myskvällar tillsammans med mina fina vänner var helt perfekta!

I september hände sedan något som kom att förändra mig ganska mycket. Jag började i Connect churchs bibelskola och gick ner från heltid till 40% på mitt arbete. Bibelskolan är något av det bästa jag har gjort. Förutom att jag lärt känna ett helt gäng nya underbara vänner så har jag vuxit enormt i min tro och fått ett helt annat sätt att se på bibeln. Lifechanging! Hösten har mestadels varit bra. Har gått i skola, jobbat och försökt träffa vänner på helgerna. Har hängt en del hemma hos Anna med familj. Hennes fyra döttrar är helt fantasiska, så goa och omtänksamma och det har även blivit några barnvaktskvällar där vilket varit så mysigt. Längtar enormt mycket till den dagen då jag själv skaffar familj och barn. Tur att man kan låna andras under tiden.

I november gifte sig en annan av mina bästa vänner. Johannas och Oscars bröllop var helt fantastiskt och jag är så glad att jag fick förmånen att dela dagen med dem. Möhippan för Johanna några veckor tidigare var också väldigt rolig trots lite stress med planeringen inför den.

Sedan kom december med massa julmys, julfester, julkonserter osv. December är alltid så fullspäckad att man knappt hinner tänka. Lite jobbigt när man i mellandagarna helt plötsligt har alldeles för mycket tid för att tänka!! Julafton firades hos min syster Elina och hennes pojkvän. Det var min familj och hans familj och det var riktigt mysigt trots att det inte kom någon snö. Tillsist var det dags att fira nyår och det firades hemma hos familjen Wennerberg i deras mysiga hus tillsammans med massa goa människor från kyrkan. Bästa nyårsfirandet man kunde få enligt mig och vi fick även se en del riktigt fina fyrverkerier.

Nu blickar jag framåt och hoppas på att 2014 ska överträffa 2013. Det finns mycket jag längtar efter men framförallt vill jag bara må bra och njuta av dagarna jag har. Vem vet hur länge man lever.. livet är ju ganska skört!

Hoppas ni haft ett bra 2013!

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback