Tillbaka till verkligheten...

Då var denna julledighet med alla extra helgdagar över. Nu väntar en lång vårtermin med jobb och.. jobb. Hösten bestod ju av skola och jobb vilket innebar att det inte fanns så mycket tid över till annat på eftermiddagarna. Tidigare i mitt liv har jag alltid haft min konståkning som varit min givna eftermiddagsaktivitet. Men nu har jag inte det längre vilket innebär att jag måste komma igång med något annat för att inte bara sitta hemma och bli rastlös. Ska självklart försöka ta tag i träningen lite men är så opeppad när det är såhär dåligt väder ute. Regn, regn och regn. Sedan hoppas jag ju självklart att jag ska hinna träffa lite vänner, men på vardagarna är det alltid lite svårt att hinna träffa vänner. Alla är trötta eller har fullt upp med annat. Många av mina vänner är gifta och har barn och för dem är det ju helt enkelt ett pussel att få ihop vardagen. Sedan bor jag ju dessutom ute i Floda medan nästan alla jag umgås med bor inne i GBG. Det blir alltid lite bökigare att bara ta en spontanfika eftersom det tar sin lilla tid att åka in till stan. Har ju blivit lite mer intresserad av att pyssla så det kanske får bli min nya vardagshobby.

Idag har jag varit trött. Väldigt väldigt trött. Jag är trött på att vara trött för det känns som att det aldrig spelar någon roll hur mycket jag sover eller vilar. Är alltid trött ändå. Tur ändå att barnen på mitt jobb ger mig lite energi. Det var mysigt att träffa alla barn som varit lediga över julen idag. Många kramar och fina ord blev det vilket självklart är upplyftande.

Nu blir det till att slappa en stund i soffan. Ensam men med huvudvärk så det kanske är lika bra. Längtar så till den dagen då jag träffar den någon att dela livets alla dagar med. Någon som vill sitta bredvid mig i soffan och bara vara trots att jag är trött och tråkig. Och någon som jag kan komma hem och berätta för hur min dag har varit, om än helt oväsentliga saker. Någon som skrattar åt mina dåliga skämt och som torkar mina tårar.. någon att bara få älska.. (okej nu blev det lite djupt.. sorry). Hur som helst.. nu ska vi se vad tv-tablån har att erbjuda!

So long!
Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback