Fredagsdip och Bridget Jones

Det blev en hemmakväll denna fredag. Till en början var jag ganska tillfreds med det då jag fick tid att julpynta och städa lite här hemma. Jag blev nöjd med resultatet och tänkte att jag förtjänade att slänga mig på soffan och mysa med lite godis och någon bra film. Klarade seriöst fem minuter innan jag började tänka och känna. Har haft en väldigt bra vecka utan speciellt mycket ångest eller jobbiga tankar, men helt plötsligt kom allt över mig. Ångesten överrumplade mig och innan jag ens hade hunnit reagera och försöka fokusera på något annat så slog jag huvudet i botten igen. Blir så ledsen varje gång det händer för det känns som att jag blir "lurad" på min lycka. Som att jag ibland måste tas ner på jorden igen för att påminnas om att jag inte får lov att vara för glad. 

På tv:n rullar Bridget Jones dagbok och jag kan på så många sätt relatera till Bridgets rollfigur. Ensam i mina känslor och i längtan efter att träffa den rätte. Samt den som hela tiden klantar till saker och ting både på jobbet och i privatlivet. Sådär lagom misslyckad liksom.

Jag jobbar stenhårt med att inte tänka att jag skulle vara misslyckad, men kvällar som denna går det bara inte att låta bli. Och en negativ tanker föder nya negativa tankar och så är den negativa spiralen igång. Ska snart gå och lägga mig och känner jag mig själv rätt så blir det svårt att somna inatt.. Men jag ska försöka tänkta att detta bara är en liten dip, att allting kommer kännas bättre imorgon. Jag vet ju av erfarenhet att det alltid går upp igen efter en dip. Ibland går det fort och ibland tar det tyvärr lite längre tid. Det där är tyvärr väldigt svårt att styra för även om min hjärna och mitt rationella tänkande säger en sak så tar känslorna ibland över lite för mycket. 

Imorgon blir det julbak hos några vänner och avslutningsvis jul på Liseberg. Har sett fram emot det hela veckan, men just nu känner jag mig sådär likgiltig inför det också. Ska försöka mysa lite med katterna nu för jag vet att det kan ge mig lite tröst trots allt. Sedan blir det sängen! God natt alla ni som läser!

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback