The best version of ourselves!

Så många gånger som jag har önskat att jag kunnat läsa folks tankar, eller  vara en fluga på väggen för att på något sätt få reda på folks åsikter om mig. Folks ärliga och sanna åsikter. Inte bara positiva så klart utan även, eller kanske framför allt, negativa. Jag går liksom alltid runt och tror att folk stör sig på mig eller att de tycker jag är en jobbig människa. Och på så sätt hade man ju verkligen kunnat jobba med de sidor som folk stör sig på, jobba bort och förändra. För om det är något jag många gånger velat jobba med så är det att totalförändra mig själv, och bli någon annan! Jag har varit så liten och så osäker i mig själv att jag tvivlat på minsta sak. "Sa jag något konstigt?", "gjorde jag någon dum min?", "ringde jag och störde?" eller "skrattade jag på fel ställe?". Denna osäkerhet har styrt mig i alla relationer och sociala sammanhang och blivit ett hinder för mig. 

Jag har på riktigt trott att jag inte är lika mycket värd som alla andra och att alla andra är så mycket bättre än mig. Jag kan fortfarande tänka så ibland. Men man borde inte behöva känna att man är så missnöjd med sig själv att man vill förändra sig totalt. Att man liksom inte duger som man är. Tyvärr har jag, som sagt, känt så allt för många gånger. Självklart finns det alltid saker man kan behöva jobba på, men det handlar ju om att bli den bästa versionen av sig själv och inte om att bli någon som man inte är! Och det finns en viktig skillnad där. 

För min del är ett stort problem att jag överanalyserar precis allt! Att jag liksom inte bara kan släppa en negativ tanke om det kommer sådana. Utan att jag alltid ska vända ut och in på den tills jag gjort den till en lögn som jag till slut har trott på. Men, mina insikter blir fler och fler och jag har insett att det finns så ofantligt många lögner som talats in i mitt liv, både av mig själv och av andra,  men att de är just det; LÖGNER. Och jag ska motbevisa dem en gång för alla. De ska inte få styra mina tankar längre. En vacker dag är jag där och jag jobbar stenhårt på att bryta ner tankarna en efter en.. Men som sagt; Det tar tid och det är extremt kämpigt ibland! Tack mina fina vänner för ert stöd i allt detta! Ni är guld! 

Sara ❤️

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sara, tänkte bara skriva en grej jag inte kunde låta bli. Tänk inte på att du ska ändra på dig för andras skull. Ska du ändra på dig, så ändra på det du själv känner håller dig tillbaka. Utmana dina rädslor så växer du som människa. Finns det något du tänker "Det skulle jag aldrig klara", så gör det ändå och våga misslyckas. Det är så vi lär oss.
Det någon tycker är en negativ sida kan en annan beundra, så var dig själv i alla lägen. Lycka till!
Emma Hammarstedt

2014-12-03 @ 06:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback