Watoto

Det är så bra med saker som ger lite perspektiv på tillvaron. Idag var en barnkör från watoto, Uganda på besök i kyrkan och hade konsert. Underbar musik till afrikanska rytmer och så gripande livshistorier som vi fick ta del av. Dessa barn som åker runt och uppträder är föräldralösa och har genom Watoto fått en chans till ett kärleksfullt och tryggt liv. Många av dem har varit med om fruktansvärda saker och det är så fantastiskt att se och höra dem berätta om hur de blivit räddade från ett liv i misär till ett liv fullt av möjligheter. Jag är så tacksam över att få vara med och stötta det arbete de gör. Jag har ett fadderbarn genom Watoto som jag stödjer varje månad och varje gång jag får brev från honom blir jag varm i hjärtat. Det är verkligen underbart att få vara med att göra skillnad för en annan människa! 

Jag har så lätt för att fokusera på mina egna problem, men idag skämdes jag lite när jag satt och lyssnade på barnen. Mina problem är verkligen ingenting i jämförelse med vad de har upplevt. Vad gnäller jag för liksom? Jag som bor i ett land med ett fantastiskt skyddsnät, jag som har en fin bostad, ett härligt jobb, underbara vänner och en kyrka som jag fullständigt älskar! Det borde inte finnas något att vara deppig för... Det borde verkligen inte det! 

Nu ska jag sova några timmar innan det är dags att bege sig till jobbet! Klockan står på 05.00, tjoho! 

God natt! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback