Långfredag!

Skulle ha sovmorgon men vaknade kl 07.00. Var egentligen väldigt trött men det gick inte att somna om. Har istället städat, tvättat och varit ute på årets första löprunda. Ligger nu utslagen i soffan med en katt på varje sida om mig och försöker samla tankarna lite. Vill inte låta alla negativa känslor och tankar förstöra denna helgen så jag försöker fokusera på allt positivt jag har och hur mycket jag har att vara tacksam över. 

Har inte så mycket planer för helgen vilket är både skönt och lite oroväckande. Vill inte sitta hemma ensam hela påskafton samtidigt som det är skönt att slippa stressa till olika saker. Men det dyker säkert upp något. 

Idag, långfredag, har jag tänkt så mycket på vad påsken egentligen innebär. Det går liksom inte att ta in hur stort det faktiskt är att Jesus DOG för oss! Dessutom på ett av de värsta sätten man kan dö på. Allt lidande han utstod för vår skull är helt ofattbart. Och inga ord kan beskriva tacksamheten över att han faktiskt gjorde det. Att han sedan höll sitt löfte och återuppstod igen är ju verkligen värt att fira. På söndag ska jag spendera större delen av dagen i kyrkan och jag ser fram emot en härlig dag. 

Nu ska jag hämta upp tvätten och kanske äta något.. Magen börjar kurra lite här.. Ha en härlig dag! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback