Var snäll mot dig själv, var snäll mot Sara.

En vän sa igår något som jag verkligen borde ta till mig. Det där med att vara snäll mot sig själv. Jag brukar inte gå runt och vara elak mot människor runt omkring mig, men däremot är jag väldigt ofta elak och hård mot mig själv. Jag klandrar mig själv för minsta lilla snedsteg och jag föraktar och till och med hatar mig själv för vissa saker jag gör eller tänker. Jag fattar att det är osunt och att jag knappast växer utav det. Frågan är vad som driver mig till att göra så? Jag har inget vettigt svar och ju mer jag tänker på det, ju mer arg blir jag på mig själv. Varför gör jag såhär? Varför trycker jag ner mig själv så mycket och varför försöker jag inte ens älska mig själv? 

Det enda jag egentligen vill är att vara omtyckt av människor runt omkring mig. Att känna mig älskad och viktig. Men mitt i det glömmer jag bort en sak. Att kärleken till mig själv är precis lika viktig! Jag tror att jag behöver öva på det. Att både ge och ta emot kärlek, till mig själv. Jag ska verkligen försöka att vara mer snäll mot mig själv. 

Jag är så tacksam över alla mina vänner som står ut med mig, och som ger mig kärlek och tröst när jag behöver. Och jag hoppas att jag en dag kan få vara den som ger kärlek och tröst till dem när de behöver! 

"Tack Gud för att jag är så underbart skapad!" 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback