Annandag jul

Ligger i soffan under en filt och fryser. Har jobbat i garaget med pappa i en och en halv dag för att byta fjäderben på min bil och efter mycket kämpande lyckades vi tillslut! Nu har jag duschat och är frusen och ganska trött. Men om en stund ska jag träffa farmor och äta lite julmat. Senare ikväll blir det mys med några tjejkompisar. 
 
Idag är det annandag jul och det känns fortfarande som att jag väntar på att få julkänslor. Men nu är det ju lite väl sent så jag får väl satsa på nästa år istället. 

Jag är ledig i över en vecka nu och det ska bli så skönt att få sova ut på mornarna och slippa massa krav. Mitt problem är dock att jag stressar upp mig själv på grund av rädslan att känna mig ensam. Det känns som att jag måste planera mina dagar så att jag har någonting att göra varje dag. Jag har så lätt att falla dit och känna mig ensam och ledsen om jag spenderar för mycket tid med mig själv. Då kommer känslorna och tankarna ikapp mig och jag kan inte hantera dem. 

Jag förstår att jag måste försöka lära mig att umgås med mig själv och att jag måste försöka tala positivt över mitt liv istället för att gräva ner mig i mina negativa tankar. Jag förstår verkligen det. Men om ni bara visste hur svårt det är! 

Ibland vill jag bara skrika och gapa och spräcka barriärerna som håller mig tillbaka från att må bra. Önskar bara att det funkade så! 

 Men nu ska jag gå och göra mig iordning, sätta på ett leende och göra denna kvällen till en bra en. 
Hoppas ni alla haft en underbar julhelg! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback