God jul!

Ligger i sängen och ska snart sova. Julafton är över för den här gången och jag vill verkligen inte klaga, det var en trevlig och mysig dag på många sätt. 

Dagen började med lite småfix här hemma. Sedan åkte jag till Alingsås för att fira hemma hos min syster tillsammans med delar av min familj och delar av syrrans sambos familj. De största glädjespridarna var dock lilla Alice och hennes kusin Emilia (båda ca 1,5 år). De var så söta där de sprang runt och busade, pratade och lekte. 
Vi tittade på Kalle anka, åt julmat, lyssnade på julmusik och fick besök av tomten. Helt traditionsenligt. 

Men det finns en annan sida av myntet också. Trots att jag verkligen har haft en bra dag finns det något som gnager inom mig. En sorg och en tyngd som gör att udden av glädjen ändå försvinner lite. Känslan av ensamhet mitt i alltihop. Känslan av att inte riktigt passa in. Känslan av att sakna någon som är riktigt, riktigt nära. Känslan av att inte ha en egen familj. Känslan av att längta så det gör ont i hjärtat efter allt det där som man drömmer om. 

En och annan tår har rullat ner för min kind under dagen. För känslorna blir ibland lite för starka. Men jag klarar det och jag försöker göra det bästa av situationen. Vara tacksam över allt jag har och över alla vänner som finns runtomkring mig. 

Men jag tänker fortsätta hoppas och tro. Och jag tänker fortsätta be om en ljus framtid. Snart går vi in i ett nytt år med nya möjligheter och jag hoppas så innerligt att 2016 ska få bli mitt bästa år ever! 

God jul alla fina! 
Sara ❤️

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det bestämmer vi oss för fina Sara
Du kommer att vara i mina böner mer än innan det här året och jag tror på ett fantastiskt år för dig.
Du är värd bara det bästa
En varm julekram från Thailand


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback