Alla hjärtans dag! ❤️

När man som jag är mer eller mindre beroende av sociala medier och dessutom är singel känns det ganska hårt att vakna och mötas av bilder på förälskade par, pussar och kärlekshälsningar. Det framkallar en del ångest även om jag verkligen hade önskat att jag bara kunde känna glädje för alla andras skull. Och det är inte det att jag inte är glad för andras skull eller unnar dem det. Tvärtom, det gör jag verkligen. Men känslan av att hela tiden bli påmind om att man själv inte har någon att dela allt det där med blir så påtaglig och det gör faktiskt ont! 

Skriver inte detta för att folk ska sluta med att lägga upp bilder och skicka hälsningar, för jag kommer förmodligen (förhoppningsvis) vara där själv en dag. Jag tycker det är något fint. Och jag borde ju egentligen ta ansvar för mig själv och inte ens gå in på Facebook eller instagram en dag som denna. Jag får helt enkelt skylla mig själv. Fast det är  lättare sagt än gjort! Jag skriver egentligen detta mer för att få ur mig det. För det finns mycket som är jobbigt som inte går att ändra, men att få pysa ut det kan ibland bara lätta bördan en aning! 

Idag ska jag i allafall försöka att inte vara bitter. Jag ska träffa mina systrar och min underbara systerdotter. Och senare ikväll ska jag umgås med mina fina vänner och jag hoppas att denna alla hjärtans dag kommer ge mig mycket kärlek trots allt! 

Take care! 
Sara❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback