Det lättar igen..

 Efter två riktigt jobbiga veckor känner jag att det har lättat igen. Och då finns kämparglöden där som en självklarhet och hoppet om framtiden är tillbaka. Även om jag inte fullt ut vågar tro att detta verkligen är vändningen (då jag är så rädd för att bli besviken) så är jag glad och tacksam över att det är över för denna gången. Och framförallt är jag återigen tacksam till mina vänner som stöttat i bön, uppmuntrande ord och fysisk närvaro. Om ni bara visste vad det betyder! 

Att ta sig igenom en jobbig period (i mitt fall en depression) gör att man tvingas lära sig otroligt mycket om sig själv. Vissa saker är jobbiga och tuffa, medan andra bara är positiva. Oavsett vad, är det nödvändiga saker som gör att man växer som människa. Jag förstår inte alls varför det ska krävas så mycket smärta och ta så lång tid för mig att verkligen bryta igenom. Men jag tror att jag en vacker dag kommer att förstå och kanske att jag även kommer att hitta ett sätt att använda mig av mina erfarenheter och min smärta för att hjälpa andra. Det vore underbart, och då kanske jag till och med kan känna att det finns en mening med allt det här. 

I och med att man jobbar med sig själv kommer man till insikt om saker som man behöver jobba ännu mer med. En sådan sak är min osäkerhet. Jag har försökt analysera mig själv lite i olika situationer för att kunna greppa problemet. Jag har kommit fram till att jag blir som mest osäker när jag hamnar i situationer där jag inte vet vad som förväntas av mig, eller vad som är min roll i sammanhanget. Om alla runt omkring vet precis vad de ska göra och inte jag så har jag väldigt svårt för att ta initiativ utan drabbas istället av ångest och panik. Jag flyr hellre än möter det i dessa fall. Jag tror det är rädslan för att göra fel som sätter käppar i hjulen för mig. Men detta är självklart något som jag vill träna på och jag hoppas att jag kan träna upp den förmågan i små steg. 

Nu väntar en helg som jag hoppas blir härlig. Imorgon är det alla hjärtans dag och jag ska göra mitt allra bästa för att hålla modet uppe. Alla hjärtans dag är en jobbig dag när man känner att allt man längtar efter är någon att dela livet med. Men jag har planer på att träffa underbara mönniskor hela dagen så jag tror att det ska gå bra. Men först en skön natts sömn. 

God natt! 
Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback