Bra och dåligt..

Efter en helg med alldeles för lite sömn var det ganska skönt med en lugn dag på jobbet. Sammanlagt endast nio barn p.g.a både sjukdom och sportlovstider. Ändå har jag jobbat från 07.00-18.00 eftersom jag hade möten inbokade på eftermiddagen så när jag kom hem var jag väldigt trött. Hade både en väldigt mysig helg men också en ganska jobbig. Spenderade mycket tid med min kära vän Anna med familj. Bland annat var vi på genrepet av melodifestivalen på Scandinavium i lördags vilket var riktigt roligt. Sedan blev det en del mys hemma hos dem också vilket jag verkligen uppskattar!

Men helgen har tyvärr även varit ganska jobbig då jag haft en hel del ångestattacker. Jag undrar ofta vad det är som utlöser ångesten för det känns som att den drabbar mig hårdast när jag känner att jag mår bättre. Jag blir inte klok på det och jag kan inte låta bli att tänka att det är någonting som jag gör som utlöser det.

Trots en nästan sömnlös natt mellan lördagen och söndagen så pallrade jag mig ändå iväg till kyrkan på eftermiddagen. Jag är glad att jag gjorde det. För jag vet av erfarenhet att jag alltid känner mig bättre till mods efter att jag varit där. Där har jag mina vänner och min andra familj och där känner jag mig älskad och omtyckt oavsett vad. Och trots att tvivlen ibland kan vara enormt stora så har jag andra som tror på mig vilket ger mig styrka att orka fortsätta kämpa. Jag kan inte ge upp på grund av, eller snarare tack vare mina underbara vänner.

Idag har jag känt mig väldigt tom. Nästan likgiltig. Men jag har försökt att lägga på det där leendet och vara positiv och glad. Vill inte dra ner hela stämningen på jobbet och vill framför allt inte vara en sur och grinig fröken. Kvällen spenderades i soffan framför en brasa i öppna spisen. Har slötittat på TV, ätit godis och gosat med Elvis och Costello. Mer än så orkade jag inte ikväll. Nu är det dags att hoppa i säng så jag orkar pallra mig iväg till jobbet imorgon.

Sov gott alla fina!
Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback