Veckan som gått..

Sitter hemma i soffan, äter glass och dricker varm choklad och tittar på uppvisningen från konståknings-EM. Det är tur att man kan spela in när man inte har möjlighet att se det i direktständning. Det har verkligen varit ett fantastiskt EM. Spännande finaler och otroliga prestationer av våra svenska åkare. Önskar ju så att man befann sig i Stockholm och Globen och kunde se det live. Man blir så sugen på att tävla igen, men den tiden är förbi. Skulle egentligen ha tränat ikväll, men mår inte så bra så det får bli att försöka sova bort detta. Har verkligen inte lust att vara sjuk nu.

I övrigt har helgen varit bra. I fredags träffade jag Hanna och Cami, och igår var jag och Mia och åkte skridskor på Heden för att senare på kvällen åka ut till Vrångö på Emelies och Louises födelsedagsparty. Det var en riktigt rolig kväll med god mat, roliga lekar och dansgolv!  I morse vaknade jag med ont i halsen, snuva och ont i huvudet. Tog mig ändå in till stan och kyrkan. idag var det vision-sunday vilket var så otroligt bra. Spännande att höra om alla nyheter och allt som är på gång i kyrkan.

Den senaste veckan har det verkligen varit fullt upp. Mycket på jobbet och många tankar som snurrat i huvudet. En del halvt sömnlösa nätter och mycket trötthet. Jag kämpar varje dag med att försöka vara positiv och må bra. Vissa dagar och veckor går det bättre än andra, men denna veckan har varit riktigt tuff!
De senaste månaderna har jag ändå fått uppleva en del saker som gett mig en helt annan framtidstro och ett helt annat hopp än jag någonsin haft tidigare och det tackar jag Gud för. Som kristen är det lätt att ibland tvivla på sin tro, framför allt när saker och ting går lite sämre i livet. Det är lätt att ställa sig frågan varför man ska behöva må såhär om Gud nu kan svara på alla böner. Och det finns inget lätt svar på det. Men jag tror ändå att Gud har saker och ting under kontroll och att han inte tillåter oss att utsättas för mer prövningar än vi klarar av. Vissa saker kanske man bara måste gå igenom för att bli den människa som Gud har tänkt att man ska vara.
 
Kanske kan våra jobbiga och tuffa erfarenheter leda till något positivt eller kanske hjälpa någon annan människa. För jag tror att Gud har en plan för var och en av oss men att vi måste välja om vi vill följa hans plan och låta honom styra eller om vi själva vill försöka styra över våra liv. Vi har ju trots allt en fri vilja. Gud lovar aldrig att livet med honom ska vara lätt och problemfritt, däremot lovar han att alltid gå vid vår sida och lyfta oss när det behövs. Vissa människor kanske klarar av att styra sina liv hyfsat bra själva, men jag har försökt och det har inte gått så bra. Jag behöver Gud vid min sida!


Nu ska jag ta en Alvedon och försöka sova och hoppas på att må bättre imorgon. Klockan ställer vi på 05.00, tjohoo!!
 
Sara ❤️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback