Förändring

Har precis städat ut julen. Granen rök häromdagen och idag plockade jag bort de sista tomtarna och juldukarna. Har två hyacinter kvar som påminner lite om julen men annars så är våren välkommen in i mitt hem. Har dock börjat fundera lite på hur jag vill ha det här hemma. Känner för att göra någon förändring. Kändes liksom lite fel att ställa tillbaka alla lampor, ljuslyktor, prydnadssaker osv. på exakt samma plats som före jul. Jag vet dock inte riktigt hur jag vill ha det. Ska jag möblera om? Köpa nytt? Eller räcker det med att bara byta ut någon gardin här och där? Hur mycket vill jag förändra och hur mycket energi orkar jag lägga på det? Det är alltid härligt att byta säsong. Man får liksom ett helt annat fokus och man lämnar något bakom sig. 
 
Jag känner att jag är hur redo som helst att byta säsong i mitt liv, på det personliga planet. Jag vill inte att saker ska vara som de har varit. Jag vill inte vara kvar i gamla mönster utan jag vill blicka framåt, utvecklas, utmanas och verkligen leva. Frågan är ju bara hur man gör. För det känns ärligt talat skitsvårt. Varje gång jag känner att jag är på väg dras jag liksom tillbaka och påminns om att jag inte får lov att släppa taget om det förflutna, eller snarare att det förflutna inte får släppa taget om mig. Jag försöker men jag faller dit varje gång. Och jag är så förbaskat trött på det.
 
Jag känner att jag förändras. Att jag liksom är mitt uppe i en förändring av mitt inre. Jag känner att jag har fått en helt annan medvetenhet kring varför jag reagerar som jag gör i olika situatuiner eller varför jag fungerar på det sättet jag gör. Men jag vet däremot inte hur jag ska kunna använda det för att gå vidare och må bra. Än sen om jag vet VARFÖR ångesten kommer. Den kommer ju i allafall!!!

Jag hoppas att jag i takt med att våren kommer ska kunna släppa in lite mer solsken i mitt liv. Att jag ska kunna andas friare och bara få känna att jag har någonting större att leva för. Det är min eviga bön. Och ibland har jag tro för det och ibland inte. Men jag försöker vara uthållig och ha tålamod ändå. Och jag är innerligt tacksam för alla mina vänner som ber för mig och som stöttar mig på olika sätt. 
 
Nu ska jag sova och jag hoppas så att det går bättre än föregående två nätter då jag verkligen sovit dåligt! Men jag är redigt trött så vi får hoppas på det bästa!
 
God natt!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback