Första semesterdagen.

Idag är det min första semesterdag (helgen räknas ju inte), och jag har inte gjort många knop. Skjutsade en kompis till flygplatsen imorse sedan har jag legat på soffan i princip hela dagen. Elvis har varit väldigt gosig och legat i mitt knä i typ två timmar. Mysigt! 

Igår och idag har det varit många tankar som snurrat. Jag ÄR tacksam för allting jag har, alla vänner, mitt hem, mitt jobb osv.. Men ändå kommer de negativa tankarna och känslorna ikapp ibland. Det är dock inte lika ofta längre och ångesten är inte lika jobbig, men ändå kan jag inte riktigt känna frihet från det än. Jag antar att det är processen som måste få ha sin gång, och en vacker dag kommer friheten att vara där helt och hållet. Tills dess är det väl antagligen bara att hålla ut, kämpa på och fortsätta att fokusera på allt bra och  vackert som finns i mitt liv. 

Något som upptagit mina tankar är det faktum att jag har semester. Jag har inte så  mycket planer vilket på ett sätt är skönt. Men samtidigt är det lite stressande och jobbigt. Många av mina vänner har familjer eller respektive och kan planera husvagnssemestrar, utlandsresor, sommarstugebesök osv. För dem är de självklart vilka de ska spendera sin lediga tid med. För mig kan det ibland kännas väldigt tomt. Som att jag saknar tillhörighet någonstans. Jag vet att jag har massor med underbara vänner runtomkring mig så jag vet att jag inte är ensam, men tyvärr kan det ändå kännas så. Jag längtar oerhört mycket till den dagen då jag kan få semestra ihop med min familj, mina barn, min man! 

Jag hoppas, längtar och drömmer varje dag. Och det positiva är i alla fall att jag under den senaste tiden fått framtidshoppet tillbaka. Hoppet om att jag kommer få leva lycklig och få må bra. Hoppet om att drömmar och böner  ska få bli sanna! Hoppet om en ljus framtid. Det bästa ligger framför... Jag måste tro det! 

Jag hoppas att semestern kommer erbjuda massor med roliga saker ändå. Ikväll blir det lite beachvolleyboll i Skatås med ett gäng från Connect Church. Det blir nog kul i allafall! :) 

Sara ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback