Sovmornar..

Att få sova ut på morgonen är bland det bästa med semestern. Jag hatar ljudet av väckarklockan som tjuter och är så tacksam över att jag slipper den i tre veckor till! 

Det jobbiga med att ha all världens tid på morgonen är dock att jag gärna ligger kvar i sängen lite för länge. Halva dagen försvinner liksom. Och när jag vaknar är det många tankar som snurrar i mitt huvud. Jag har liksom tid att känna efter på ett helt annat sätt. Tid att reflektera och tid att försöka reda ut saker i mitt inre. Detta på gott och ont. Men det finns en smärta i att möta det som finns på insidan. De tankar och känslor som fortfarande ligger gömda och som så småningom ska bearbetas. Jag har kommit en bra bit, men jag är inte färdig än. Hur mycket jag än önskar att jag var det! Det är bara det att just nu har jag ingen som helst lust att fortsätta. Just nu vill jag bara leva för stunden och njuta av min semester! 

Jag försöker fokusera på att vara tacksam för allt jag har, och det går mestadels ganska bra. Men ibland tar de negativa känslorna över och inte nog med att jag är trött på att känna så, jag känner även dåligt samvete och skuld över att jag känner så när jag egentligen har så mycket att vara tacksam för! Jag BORDE vara tacksam HELA tiden!!!! 

Nu ska jag ta mig upp ur sängen. Ta en dusch och ära frukost! Senare idag blir det en tur till vrångö. Det blir nog bra! Hoppad ni har det fint! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback