Att inse sanningen kan göra så fruktansvärt ont!

Att jobba med sig själv och sina brister kan nog vara något av det jobbigaste som finns. Framför allt när man blir uppmärksammad av andra om sina brister och kanske inte ens vill inse dem till en början. Det tar alltid tid att komma till insikt om saker, och det är ofta ganska jobbigt och det kan göra så fruktansvärt ont. Men det är en nödvändighet om man ska kunna jobba med sig själv och utvecklas till att bli en bättre version av sig själv.  Det senaste året har jag jobbat väldigt mycket med mig själv, men jag känner inte alls att jag är där jag vill vara. Jag har en lång bit kvar, kanske t.o.m. längre än jag trodde. 

Det som krävs är att ha tålamod och uthållighet, vilket är väldigt mycket lättare sagt än gjort. Gång på gång faller jag tillbaka i gamla mönster. Det är inget val jag gör, utan det händer. Ofta när jag minst anar det. Ofta när jag känner att jag mår lite bättre och äntligen slappnar av. 

Jag skäms varje dag och ibland vet jag inte ens hur jag ska bemöta människor då det känns som att allt blir fel vad jag än gör. Jag vill vara positiv och glad, men det går inte alltid. Och jag vill mer än allt annat få ett slut på det här. Men jag vet inte hur. Jag försöker allt jag kan, men det vekar inte räcka till. Jag har försökt att sluta försöka, men vet inte hur man gör. 

Jag känner mig så förvirrad och ledsen och ibland undrar jag faktiskt varför jag ens lever. Livet ska väl inte vara såhär? Livet är väl till för att levas? Och jag är inte så naiv att jag tror att alla andra har det bra hela tiden. Jag fattar att det går upp och ner för alla,  Men detta känns så ohållbart. Jag behöver mitt genombrott nu! Jag orkar inte mer! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback