IF you wanna go, GO!

"If you wanna go, GO!" Detta citat står just nu skrivet på min griffeltavla hemma i köket (inte av mig själv dock). Och det ligger så mycket i de orden. Jag har tänkt väldigt mycket på det där med drömmar och framtidstro det senaste. 

Det var inte så längesedan jag fick en kommentar som sved väldigt mycket av en vän. Där personen i fråga klargjorde för mig att jag aldrig skulle klara av att uppfylla en av mina drömmar. Det blev som ett slag i ansiktet och jag blev väldigt ledsen. Jag har tänkt på det mycket sedan dess och vänt och vridit på det. Kanske har hon rätt, men om jag väljer att tro det redan nu så kommer jag aldrig ens vara i närheten av att nå dit. Jag vill inte ge upp för att någon annan säger till mig att jag inte klarar av det. 

Jag har låtit rädsla, osäkerhet och andra människors syn på mig hindra mig från att satsa på mina drömmar många gånger, men det har ju inte lett mig någonstans. Om det inte är meningen kan jag med största sannolikt hantera det då, men jag är trött på att gå runt i livet och ångra att jag inte ens gett saker och ting en chans! 

Mitt största fokus just nu är att bli fri från alla negativa tankar, all oro och ångest som tynger ner mig. Jag tror att om jag väl känner mig fri kommer jag kunna blomma ut och vara den jag verkligen vill vara. Jag hoppas bara att det sker väldigt snart för jag är enormt trött på att vänta. Men en sak är säker, just nu är jag fast besluten på att inte ge upp. Och hur kämpigt det än är så försöker jag allt jag kan varenda eviga dag! En dag kanske.. 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback