Bättre!

Just nu känns det som att jag lever i någon sorts fantasi. Som att detta inte är min verklighet. Jag är så ovan vid att må såhär. Att faktiskt må bra. Har knappt tänkt några negativa tankar den sista veckan och livet har känts lätt och friskt (förutom förkylningen då). Jag har vaknat på mornarna och känt mig förvånad över att jag inte känt någon ångest. Och jag har gått och lagt mig på kvällarna med ett helt annat lugn och jag har kunnat sova gott på nätterna. Jag kan ärligt talat inte minnas när jag kände mig såhär bekymmerslös senast.. Men det var säkert flera år sedan. Kan inte riktigt släppa tanken på att jag snart kanske kommer falla tillbaka igen, men hoppas så innerligt att jag har fel och att jag inte tar ut någon seger i förskott. Men det känns i allafall annorlunda den här gången. Mer på riktigt liksom. 

Sedan jag kom hem från Colour Conference i början av maj har jag haft en del saker med mig som jag funderat mycket över. Framför allt vad det innebär att verkligen överlämna allting åt Gud och lita på att han har lösningen. Joyce Meyer sa i sin predikan; "When God begs for obedience he doesn't ask for a sacrifice". Den meningen fastnade hos mig. Det är så lätt att man kompromissar med Gud och överlämnar det som känns bekvämt till honom. Men när det kommer till saker som verkligen är betydelsefulla för oss så är det genast svårare. 

Jag har ägnat mycket tid åt att be, reflektera och läsa Bibeln. Och jag tror faktiskt att det är en av anledningarna till att jag mår bättre. På något sätt känns det som att Gud hjälper mig att hitta rätt fokus i min vardag och att han leder mig igenom dagarna. 

Jag har också haft mycket mer energi än vanligt och orkat göra saker annat än att jobba. Idag när jag kom hem från jobbet har jag slipat och målat om en bänk, provat husmorsknep för att få bort gula deofläckar på vita kläder (har inte hämtat upp tvätten än så vi får se hur det funkade) och lagat mat. Det händer väldigt sällan att jag har den energin och det är verkligen fantastiskt. Imorgon tänker jag jobba i trädgården om vädret tillåter. 

Nu ska jag gå ner och hänga tvätt och sedan blir det nog sängen. Börjar nog bli lite trött nu i allafall! 

God natt! 

Sara ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback