Tankar.

Halvligger i soffan med katterna bredvid mig och tänker på livet. Tankarna snurrar som bara den. Hade en fantastisk Londonresa förra veckan och kom hem och kände mig motiverad och inspirerad. Så bra undervisning, massa rolig underhållning, härligt häng med underbara vänner och en hel del shopping. London är verkligen en fin stad och den visade sig dessutom från sin bästa sida med sol och vackert väder. 

Men denna regniga dag känns allt som bortblåst. Idag har jag haft ont i huvudet, ont i magen och känt mig krasslig. Idag har negativa tankar regnat över mig som hagel och det har varit en kamp att ta sig igenom dagen. Barnen på jobbet har varit högt och lågt och jag har varit en arg och irriterad fröken. 

Sådana här dagar blir ensamheten extra påtaglig. Sådana här dagar önskar jag inget hellre än att ha någon som väntar på mig här hemma. Någon som ger mig en kram och frågar hur min dag har varit. Någon som inte tröttnar på mina dåliga dagar och som vänder mina tankar från negativa till positiva. 

Mitt liv går upp och ner. Så himla mycket upp och ner att jag inte hänger med. Jag känner mig förvirrad. Och jag skriver för att reda ut mina tankar lite, som en sorts terapi i min ensamhet.  

Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att bestämma över sina egna tankar. Det borde ju bara vara att välja vad man ska tänka och att rikta fokus åt rätt håll. Tydligen är jag helkass på det för jag misslyckad varje gång. Men jag är medveten om det och jag jobbar stenhårt på det (även om det inte verkar så). 

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka läsa lite i Joyce Meyers bok "striden i ditt sinne". Den är verkligen superbra och uppbyggande och efter att ha sett och hört Joyce Meyer live i London känner jag bara för att läsa alla hennes böcker. Men man får ta det lite i taget. Jag är usel på att behålla disciplinen och läsa ut böcker som jag har påbörjat, men kanske kan det förändras?! 

Hoppas ni haft en bra dag. Imorgon är det fredag. Kanske kan det bli en bra dag!  

God natt! 

Sara ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback