Lördag!

Så var det lördag igen. Idag vaknade jag av sirener och tittade ut genom fönstret för att se flera brandbilar och andra utryckningsfordon som svängde in på högsboholmsvägen i riktning mot Uspen. Min första tanke var "nu brinner det på Bockaberg". Tyvärr hade jag rätt fick jag reda på senare då jag läste att Bockaberg brunnit ner till grunden. I veckans Lerums tidning löd förstarubriken på framsidan "Bockaberg blir asylboende". Vissa väljer att inte se kopplingen och uttrycker sig att de kan ha varit elfel eller liknande som startade branden. Men för mig är det hur tydligt som helst. Detta kan inte vara ett dåligt sammanträffande, detta handlar om någon eller några idioter som inte har något hjärta för andra människor. Jag har känt mig ledsen och arg över detta hela dagen. Att människor i min närhet är sådana idioter och inte kan se konsekvenserna av sitt handlande är för mig obegripligt! Vart är världen på väg? 

Förutom sorgen och känslorna inför det som har hänt har jag försökt jobba med mig själv idag. Det är kämpigt och hår trögt men jag försöker! Jag har talat ut positiva meningar, läst uppbyggande ord och försökt fokusera på allt jag har som är bra. Jag har så mycket att vara tacksam över och även om det pågår jobbiga saker i mitt liv just nu och denna veckan har varit skittuff så har jag faktiskt mycket att glädjas över. Jag bara glömmer det ibland. 

Igår spenderade jag tid med min syster och min systerdotter. Det var supermysigt och välbehövligt och den positiva energi lilla Alice ger mig är helt fantastisk. Att man kan älska någon så mycket! 

Nu ska jag måla naglarna och baka en kladdkaka inför ikväll, det är ju trots allt kladdkakans dag idag! 

Hoppas ni har en bra lördag! 
Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback