Mixed feelings..

Igår hände en sak (som jag inte tänker skriva här i respekt för alla inblandade) som fick mig att reagera. Jag blev nästan rädd för mig själv samtidigt som känslor av ilska, irritation, frustration och sorg blandades med känslor av tillfredställelse, upprättelse och frihet. Jag vet inte om jag gjorde rätt, men för stunden så kändes det som om jag äntligen fick sagt saker som borde sagts för längesedan. 

Jag sårade definitivt någon, och det är jag inte stolt över, men någon gång, någonstans måste man kanske bara få sätta ner foten och markera det som är rätt. När man länge stått och sett på hur människor blivit sårade, dåligt bemötta och orättvist behandlade är det till slut svårt att bara hålla tyst. Jag exploderade! 

Idag har det känns tungt. Som om ett mörkt moln hängt över mig och tryckt ner mina axlar till marken. Jag har haft en stark känsla av att inte vilja. Att inte orka. Att inte bry mig. 

Samtidigt försöker jag tänka jag att jag måste kämpa, att jag måste vara stark och att allting kommer att bli bra. Men vissa saker kanske aldrig blir bra? Vissa saker kanske man måste hitta andra sätt att hantera eftersom de kanske aldrig förändras? Det gör ont att tänka så. Men sanningen kanske gör ont. Och jag vet inte hur jag ska tänka annars. 

Känner mig ganska förvirrad just nu och har väldigt svårt för att urskilja mina känslor. När saker som är jobbiga händer kommer alla möjliga tankar och känslor upp. Känslor som egentligen inte ens hör till situationen men som ändå finns där och är för starka för att kunna motarbeta. Känslor från mitt förflutna, känslor från andra obearbetade situationer. Känslor all over! Och ångesten känns nära! Men jag kämpar för att hålla den borta. Och jag ber att jag ska få lägga mig ner och sova gott i natt! 

Jag ber också att Gud ska hela allting som är trasigt på insidan av mig, och att han ska ge mig den frid som jag så länge längtat efter.
Och för er som vill vara med mig i den bönen är jag evigt tacksam! 
God natt! 

Sara ❤️


Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag är med! <3

Svar: Tack ❤️
SARA

2015-11-02 @ 23:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback