Tröttmåndag med lite funderingar

Detta har nog varit den tröttaste måndagen på länge och jag hade riktigt svårt för att hålla ögonen öppna på vårt planeringsmöte på jobbet idag. Helgen var väl okej, ganska kämpig men ändå med en del ljusglimtar. Den senaste veckan har varit ganska turbulent med många olika känslor, tankar och beslut och jag känner att jag har så svårt att landa i hur jag ska gå vidare. Jag vill blicka framåt, jag vill förlåta och gå vidare, men det är inte helt okomplicerat. För hur jag än gör känns det som att jag sviker någon. Allt hänger inte på mig, det vet jag, men någonstans måste jag ändå ta ståndpunkt. Stå upp för det jag tycker är rätt. 

Mina kvällsböner handlar just nu mycket om vägledning i detta. För om det är något som jag verkligen vill är det att bli mer lik Jesus i mina handlingar. För er som inte tror att Jesus var guds son kanske ni ändå kan hålla med mig om att han var en god man som gjorde väldigt goda gärningar och som undervisade en god lära. Jesus såg alltid till de svaga i samhället, han lärde oss att vara osjälviska, förlåtande, ödmjuka, kärleksfulla och mycket mer. Men någonting i vår mänskliga natur gör allt det där så svårt. Jag tror alla (oavsett hur mycket man kämpar med det eller är medveten om det) har en bra bit kvar, och jag tror aldrig vi riktigt kan lyckas rakt igenom. Men jag tror att vår strävan efter det kan göra oss till bättre människor. Och jag vill definitivt sträva efter att vara den bästa versionen av mig själv! 

Nu ska jag sova och hoppas på en god natts sömn. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter! 

God natt! 
Sara ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback