Fredagskväll i soffan och lite funderingar kring livet...

Det blev en fredagkväll i soffan då mina planer på att träffa en vän blev inställda. Det resulterade som vanligt i en del funderingar. Denna veckan har dagarna gått ganska fort och på jobbet har jag lyckas hålla uppe den där fasaden ganska bra och till och med kunnat släppa alla jobbiga tankar ganska mycket. 

Men denna veckan har också varit oerhört kämpig. Dels för att jag känner en viss hopplöshet inför min egen situation, men också för det medlidande och den sorg som uppstår när jag ser och läser om allt som händer i världen. Det är en sjuk värld! Och här lever jag och har det egentligen alldeles för bra men ändå kan jag inte bara njuta av det. Och återigen skäms jag!! 

Idag har jag som sagt bara haft en lugn kväll i soffan. Tänk vilket privilegium att kunna ha en lugn kväll i sin soffa. Tänk om hela jag kunde fatta hur bra jag faktiskt har det och hur tacksam jag borde vara! 

Kvällens bön blir om att få hjälp att vara tacksam över allt fantastiskt som jag har i mitt liv och att inte ta något för givet! 

Sara ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback